Μιας και δεν πάει άλλο η κατάσταση με την τιμή της βενζίνης ενέδωσα τελικά στον πειρασμό να κάνω την μετατροπή σε υγραεριοκίνηση. Για το αποτέλεσμα ήμουν σίγουρος καθώς το είχα ψάξει πολύ το θέμα και είχα πάρει γνώμες από φίλους και συγγενείς που είχαν κάνει το ίδιο και έτσι αποδείχτηκε πως δεν πρόκειται περί πειρασμού αλλά πρόκλησης. Έτσι λοιπόν θα προσπαθήσω να σας βοηθήσω στην επιλογή σας βάσει της δικιάς μου πλέον εμπειρίας.
Ποιός είναι ο λόγος που μπαίνουμε στη σκέψη για την μετατροπή σε υγραεριοκίνηση...;;; Σαφώς και η τρομερή πια άνοδος της τιμής της βενζίνης όπου στις εποχές που διανύουμε είναι για το ευρύ κοινό δυσβάσταχτες. Η μέση τιμή της βενζίνης πια είναι κοντά στο 1.65eur/ltr αντίθετα η μέση τιμή του υγραερίου κυμαίνεται στα 0.78eur/ltr ..!! Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό η τιμή του υγραερίου είναι λιγότερη από τη μισή σε σχέση με τη βενζίνη. Αυτό είναι το πρώτο και κύριο πλεονέκτημα ανάμεσα στα δυο καύσιμα. Αυτό που φοβάται όμως ο περισσότερος κόσμος είναι ότι θα πέσει η απόδοση του αυτοκινήτου του η ότι σε περίπτωση δυστυχήματος υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα έκρηξης. Λοιπόν και οι δυο περιπτώσεις είναι μύθοι.
Το υγραέριο μας προσφέρει περισσότερα οκτάνια απ'τη βενζίνη συγκεκριμένα 115 έναντι 95, (της κοινής αμόλυβδης διότι αν μιλήσουμε για βενζίνη 100-100plus οκτανίων τότε η τιμή του λίτρου εκτοξεύεται αν και πάλι δεν φτάνει τα 115 οκτάνια του υγραερίου.) Έτσι λοιπόν το αυτοκίνητο έχει ΚΑΛΥΤΕΡΗ απόδοση απ'τη βενζίνη. Όσο για τον δεύτερο μύθο-φόβο ότι αυξάνεται η περίπτωση έκρηξης σε δυστύχημα η απάντηση μου είναι ότι δεν ισχύει καθώς η δεξαμενή αποθήκευσης έχει κατασκευαστεί με ειδικά, κατά πολύ ανθεκτικότερα τοιχώματα από κράμα σιδηροχάλυβα και είναι σχεδιασμένα να μην εμφανίζουν ρωγμές ακόμα και σε σφοδρότατες συγκρούσεις. Παράλληλα, η ροή του καυσίμου διακόπτεται άμεσα με την απενεργοποίηση ή τη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα, ενώ το σύστημα διαθέτει βαλβίδες αντεπιστροφής που διασφαλίζουν τους επιβάτες από την πιθανότητα διαρροής και έκρηξης. Επίσης άλλος ένας σημαντικός λόγος που επέλεξα το υγραέριο είναι οτι έχει μικρότερη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα από την βενζίνη κάτι που κάνει το υγραέριο πιο οικολογικό. Όσο για την διαδικασία νομιμοποίησης του υγραεριοκινητήρα μας είναι κάτι πολύ απλό. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι : 1)Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία της μετατροπής το συνεργείο μας χορηγεί πιστοποιητικό υγραεριοκινήσεως. 2) Περνάμε το αυτοκίνητο από έλεγχο ΚΤΕΟ. 3)Προστίθεται στην άδεια κυκλοφορίας μας η ιδιότητα της υγραεριοκίνησης από την αρμόδια αρχή.
Τον πρώτο καιρό της εμφάνισης της υγραεριοκίνησης στην Ελλάδα το κόστος της μετατροπής ήταν υψηλό και λίγο θα λέγαμε απαγορευτικό, καθώς η τιμή έφτανε και 2000 ευρώ. Τώρα με την πάροδο του χρόνου και με την μεγαλύτερη εξειδίκευση που υπάρχει στο αντικείμενο η τιμή έχει κατέβει στα 800-1200 ευρώ και με τα παραπάνω που σας είπα με μια μέση χρήση του αυτοκινήτου (15.000-20.000χλμ το χρόνο) θα είστε κερδισμένοι το αργότερο σε ένα χρόνο χρήσης.