4η Γενιά συστήματος υγραεριοκίνησης - 5.0 out of
5
based on
3 votes
Σύστημα σειριακού αερίου ψεκασμού καυσίμου πολλαπλών σημείων ελεγχόμενο από μικροεπεξεργαστή με κλειστό σύστημα ελέγχου που ικανοποιεί τα όρια εκπομπών καυσαερίων και σύστημα EOBD.
Αυτό το σύστημα ψεκασμού εξασφαλίζει ότι οι τιμές των εκπομπών καυσαερίων θα διατηρηθούν στό επίπεδο EURO 3 και EURO 4 των αυτοκινήτων. Περιλαμβάνει τη διατήρηση όλων των διαγνωστικών λειτουργιών, όπως ο ψεκασμός αερίου LPG που στην πράξη πραγματοποιεί ένα αυτοκίνητο και αποθηκεύει όλα τα χαρακτηριστικά και ορισμένες από τις ρυθμίσεις του κινητήρα.
Το σήμα για τα μπεκ βενζίνης προσαρμόζεται και εφαρμόζεται στα μπεκ αερίου LPG σε πραγματικό χρόνο (συνεργασία εγκεφάλων βενζίνης-LPG), παρέχοντας μια ακριβή δοσολογία καυσίμου σε όλες τις συνθήκες που ορίζει ο κατασκευαστής για τον κινητήρα.
Εκτός από τα μπεκ βενζίνης που σταματούν να λειτουργούν, εξακολουθούν να λειτουργούν όλα τα άλλα συστήματα του αυτοκινήτου που υποστηρίζουν την λειτουργία όλων των συστημάτων ελέγχου, διατηρώντας τη ροπή και την ισχύ.
Ο εγκέφαλος LPG λαμβάνει τις μετρήσεις που χρειάζεται για την λειτουργία του ψεκασμού LPG, από το σύστημα ψεκασμού βενζίνης. Το αυτοκίνητο θεωρεί πάντα ότι λειτουργεί με βενζίνη γιατί οποιαδήποτε απόκλιση στο μείγμα καυσίμου αντισταθμίζεται από το αρχικό σύστημα διαχείρισης βενζίνης και το σήμα που αποστέλλεται στα μπεκ ψεκασμούβενζίνης, διακόπτεται και χρησιμοποιείται για να ενεργοποιηθούν τα μπεκ του LPG, μέσω του εγκεφάλου LPG. Η απόδοση και τα χαρακτηριστικά της οδήγησης με σύστημα υγραεριοκίνησης LPG, είναι σχεδόν ίδια με αυτά της βενζίνης.
Με τους ενσωματωμένους εξομοιωτές (interface), τα μπεκ και τα συστήματα ελέγχου του ψεκασμού σε μία ενιαία μονάδα LPG, το σύστημα δεν απαιτεί πρόσθετες συσκευές τοποθέτησης, γεγονός που μειώνει το τελικό κόστος της εγκατάστασης.
Η ενεργοποίηση του ψεκασμού γίνεται αυτόματα και σταδιακά και είναι ανεπαίσθητη στη συμπεριφορά του κινητήρα.
Τα πάντα ελέγχονται από ένα απλό μπουτόν που επιτρέπει στον οδηγό να δει το καύσιμο που έχει απομείνει στη δεξαμενή και επεπλέον να δει πιο είναι το επιλεγμένο καύσιμο για τον κινητήρα.
Σε περίπτωση κάποιας δυσλειτουργίας στο σύστημα LPG, ή και σε περίπτωση έλλειψης αερίου LPG, το συστημα βενζίνης παραμένει πλήρως λειτουργικό.
Αυτό το σύστημα είναι κατάλληλο για τους περισσότερους κινητήρες με ψεκασμό και με καταλυτικούς μετατροπείς. Ενσωματώνεται εύκολα στα αυτοκίνητα με υστήματα EOBD.
Η εφαρμογή των κανονισμών κινητήρων Euro3 από την 1η Ιανουαρίου 2001 απαιτεί από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ικανοποιούν πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων και διάγνωσης επί του αυτοκινήτου.
Ως αποτέλεσμα των αλλαγών που έγιναν στα συστήματα κινητήρων το 2001 τα περισσότερα συστήματα LPG 3ης Γενιάς δεν μπορούν να τοποθετηθούν. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το λογισμικό LPG έχει γραφεί ειδικά για κάθε κινητήρα και μοντέλο αυτοκινήτου και χρειάζονται αρκετοί μήνες για να τροποποιηθεί το πρόγραμμα.
Συστήματα Αερίου Σειριακού ή Διαδοχικού Ψεκασμού LPG (Sequential Gas Injection-SGI)
Το SGI είναι ένα νέο σύστημα που "διαβάζει" τα δεδομένα που αποστέλλονται σε κάθε ένα μπεκ βενζίνης και χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για τον έλεγχο των μπεκ ψεκασμού LPG. Το σύστημα διαχείρισης του βενζινοκινητήρα ελέγχει αποτελεσματικά το LPG μέσω ενός υπολογιστή (εγκεφάλου) που μεταφράζει τα αρχικά δεδομένα για να αντισταθμίσει τις διαφορετικές ιδιότητες μεταξύ του LPG και της βενζίνης.
Παρά το γεγονός ότι τα συστήματα SGI χρειάζονται να προσαρμοστούν περισσότερο σε κάθε αυτκίνητο και κινητήρα, ο χρόνος εξέλιξης είναι σημαντικά μικρότερος και υπάρχουν μονάδες διαθέσιμες για τα σημερινά αυτοκίνητα. Εϊναι ο επικρατέστερος τύπος για όλα σχεδόν τα συστήματα αερίου ψεκασμού LPG.