2η Γενιά Συστήματος Υγραεριοκίνησης - 5.0 out of
5
based on
1 vote
Ψεκασμός μονού σημείου (σύστημα κλειστού ελέγχου) αναλογικά ρυθμιζόμενα συστήματα με αισθητήρα λάμδα, που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα με τριοδικό καταλύτη.
Το σύστημα αυτό είναι βασικά το ίδιο με το παραπάνω αλλά ελέγχεται από ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου με ECU (ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου / εγκέφαλος). Ο εγκέφαλος λαμβάνει μετρήσεις από τον αισθητήρα οξυγόνου στην εξάτμιση, τον αισθητήρα TPS (αίσθητήρας θέσης πεταλούδας γκαζιού) και τον αισθητήρα RPM (στροφών κινητήρα).
Παρά το γεγονός ότι το σύστημα αποτελεί μια βελτίωση σε σχέση με το σύστημα ανοικτού ελέγχου, εξακολουθεί να έχει τα ίδια μειονεκτήματα. Όμως οι εκπομπές καυσαερίων και η οικονομία καυσίμου έχουν βελτιωθεί σημαντικά.
Αυτό το σύστημα είναι κατάλληλο για τους περισσότερους κινητήρες με ψεκασμό και με καταλυτικούς μετατρπείς.
Στα μειονεκτήματα περιλαμβάνονται η απώλεια ισχύος έως 10% και ο κίνδυνος επιστροφής φλογών στο σύστημα εισαγωγής αέρα που μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στα ακόλουθα εξαρτήματα:
- πολλαπλή εισαγωγής αέρα,
- κέλυφος φίλτρου αέρα,
- αισθητήρας MAP (απόλυτης πίεσης εισαγωγής), και
- μετρητή ροής αέρα.
Ο βαθμός ελέγχου του συστήματος ποικίλει ανάλογα του κατασκευαστή, ορισμένοι παρέχουν περισσότερα "βήματα" από άλλους. Αυτός ο τύπος συστήματος συνήθως ρυθμίζεται στο ρελαντί.