6η Γενιά συστήματος υγραεριοκίνησης - 5.0 out of
5
based on
3 votes
6η Γενιά ή 2η Γενιά υγρού ψεκασμού
Διάφοροι κατασκευαστές συστημάτων υγρού ψεκασμού LPG παρέχουν συστήματα για κινητήρες με άμεσο ψεκασμό βενζίνης. Τα συστήματα αυτά τα κατατάσσουν άλλοι στην 6η γενιά και άλλη στη 2η γενιά υγρού ψεκασμού.
Έτσι ταξινομούνται στην 6η γενιά, αφού χρησιμοποιούν αντλία και μπέκ της ίδιας της εγκατάστασης του αυτοκινήτου, ή στη 2η γενιά υγρού ψεκασμού (Άμεσος ψεκασμός LPG για αυτοκίνητα με άμεσο ψεκασμό βενζίνης). Το υγρό LPG ψεκάζεται απ' ευθείας μέσα στον κύλινδρο κάτω από υψηλή πίεση μεταξύ 40 - 150 bar. Ο άμεσος ψεκασμός εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και καθαρότερες εκπομπές.
Το σύστημα LDI (Liquid Direct Injection - Άμεσος υγρός ψεκασμός) μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με πολλές διαφορετικές μάρκες κινητήρων άμεσου ψεκασμού. Η παρουσίαση του LDI ξεκίνησε με τους κινητήρες 1,4 και 1,2 TSI του γκρούπ της Volkswagen. Επειδή ο άμεσος υγρός ψεκασμός είναι εμφανός διαφορετικός από ένα κανονικό σύστημα έμμεσου ψεκασμού LPI, απαιούνται μία επιπρόσθετη διασύνδεση, μία διαφορετική πλεξούδα καλωδίων και μια επονομαζόμενη Μονάδα Επιλογέα Καυσίμου (FSU-Fuel Selector Unit-Vialle).
Ένα σύστημα LDI χρησιμοποιεί το αρχικό σύστημα υψηλής πίεσης βενζίνης. Το υγραέριο LPG τροφοδοτείται μέσω της μονάδας Επιλογέα Καυσίμουστην αρχική αντλία υψηλής πίεσης. Η ανλία συμπιέζει το υγρό LPG μεταξύ40 - 150 bar και ψεκάζεται απ' ευθείας στον θάλαμο καύσης μέσω του κοινού συλλέκτη και των μπεκ ψεκασμού. Η μονάδα του επιλογέα καυσίμου τροφοδοτείται τόσο από LPG όσο και από βενζίνη και εξασφαλίζει ότι η αντλία υψηλής πίεσης τροφοδοτείται με ένα από τα καύσιμα.
Το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ένα μόνο καύσιμο γιατί το υγραέριο LPG μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης και για την εκκίνηση. Φυσικά, ο οδηγός έχει την επιλογή της εναλλαγής σε βενζίνη, εάν το επιθυμεί.
Όσες εταιρίες δεν διαθέτουν σύστημα άμεσου υγρού ψεκασμού - LDI έχουν βρεί λύση με σύστημα 4ης γενιάς αέριου ψεκασμού LPG και φυσικά ποορίζονται για εγκατάσταση σε κινητήρες άμεσου ψεκασμού βενζίνης.